Moderna och Danske Bank utökar samarbetet med gravid- och djurförsäkringar

Moderna Försäkringar utökar sitt framgångsrika samarbete med Danske Bank genom ett förstärkt erbjudande för blivande föräldrar och djurägare. Från och med idag kommer Danske Banks kunder kunna teckna gravidförsäkringar och djurförsäkringar hos Moderna.

- Det här är helt i linje med vår målsättning att kunna erbjuda så många av våra produkter som möjligt i våra samarbeten. Uppgifter visar att nästan en fjärdedel av Sveriges befolkning har hund eller katt så det finns ett stort försäkringsbehov där ute som vi hoppas att Danske Banks kunder kommer att uppskatta, säger Christopher Almroth, ansvarig för partnersamarbeten på Moderna Försäkringar.

I samband med utökad produktportfölj har parterna även förbättrat det digitala kundmötet och möjligheten att teckna barnförsäkringar samt sjuk- och olycksfallsförsäkringar via nätet.

- Vi är glada för det utökade samarbetet med Moderna Försäkringar som innebär att våra kunder nu får ett utav marknadens vassaste och mest heltäckande försäkringserbjudande. Modellen att kunderna får en samlingsrabatt i det fall man tecknar fler försäkringar gör erbjudandet dessutom mycket prisvärt, säger Anders Gudmundsson, regionchef på Danske Bank Sverige.

Tove Stål, PR-ansvarig
E-post: tove.stal@modernaforsakringar.se

Anna Sundblad, presschef, Danske Bank Sverige
-post: anna.sundblad@danskebank.se