Nu blir det säkrare att köpa och sälja bil

Två miljoner svenskar köper och säljer begagnade bilar varje år och enorma summor byter händer. I veckan lanserades Garantibil, en unik e-handelsplats för begagnade bilar. Moderna är en viktig del i det nya konceptet som kommer att göra bilaffärerna säkrare.

Linnéa Ecorcheville, affärsområdeschef på Moderna Försäkringar, ser fram emot samarbetet med Garantibil, där Moderna har ingått avtal om att leverera bilförsäkringar till e-handelsplatsens kunder.

– Det ska bli oerhört spännande. Vi är två bolag som båda är nytänkande utmanare och vi är glada över att Garantibil har valt oss som försäkringsleverantör. Jag är övertygad om att Garantibils unika tjänst kommer att skapa mervärde på marknaden, och vi är stolta över att få möjlighet att erbjuda deras kunder ett av marknadens bästa försäkringsskydd, säger Linnéa Ecorcheville.

Garantibils kunder blir försäkrade via Moderna Försäkringar i samma stund som de köper en bil.

– Vi vill erbjuda våra kunder ett trygghetspaket som gör bilen säkrare att köpa och därmed lättare att sälja. Försäkringen är en viktig del av just det paketet och vi är glada över att ha Moderna Försäkringar som partner, säger Malin Landberg, vice vd på Garantibil.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Linnéa Ecorcheville, affärsområdeschef på Moderna Försäkringar
E-post: linnea.ecorcheville@modernaforsakringar.se

Benito Guiance, marknads- och affärsutvecklingschef på Moderna Försäkringar
E-post: benito.guiance@modernaforsakringar.se

Om Moderna
Moderna är en nytänkande utmanare på den svenska försäkringsmarknaden som erbjuder sakförsäkringar för det moderna företaget och individen. Moderna är en del av Tryg som är en av Nordens största försäkringskoncerner. I Moderna ingår även varumärkena Atlantica och Bilsport & MC. Läs mer på www.modernaforsakringar.se

Om Garantibil
Garantibil är det nya sättet att sälja och köpa begagnad bil i Sverige. Alla bilar testas noggrant av opartiska bilprovare. Bilarna värderas och förädlas med försäkring och 2 års begagnadbil-garanti. De auktioneras sedan ut online, där budgivarna har möjlighet att få hjälp med finansiering. Köpesumman deponeras på ett klientmedelskonto hos Nordea tills köpeavtalet är signerat. Läs mer på www.garantibil.se