Res tryggare på höstlovet med gratisapp från Moderna

På höstlovet reser många svenskar utomlands för sol, bad eller cityresor. För att underlätta vistelsen lanserar försäkringsbolaget Moderna en enkel app för smartphones som gör resan tryggare. Med appen ”Res med Moderna” får resenären vägledning om något inträffar, och kan bland aannat enkelt plocka fram en karta över var närmaste ambassad eller polisstation ligger.

Många svenskar har varit med om att ha blivit sjuk, bestulen eller fått försenat bagage på utlandsvistelsen - och när man befinner sig utomlands kan det ibland vara svårt att veta vart man ska vända sig. Nu gör Moderna resan enklare och tryggare genom att lansera en gratis och användarvänlig app för iPhone och Androidtelefoner.

– En resa utomlands är tyvärr inte alltid problemfri. Under 2010 skedde var tionde anmäld skada på semestern. Därför lanserar vi appen ”Res med Moderna” som hjälper både våra kunder och andra svenskar som ska ut och resa under höstlovet. Appen ger snabba och enkla tips och råd, allt från ersättning vid försenat bagage eller flyg till behov av att komma i kontakt med en ambassad eller närmast polisstation, säger Maria Dahllöf Tullberg, marknadschef på Moderna.

Med appen ”Res med Moderna” slipper resenären också dyra telefonräkningar eftersom appen fungerar utan uppkoppling till internet.

”Res med Moderna” finns tillgänglig här:

iPhone: http://itunes.apple.com/se/app/res-med-moderna/id454753426?mt=8

Android Markets: https://market.android.com/details?id=com.se.tryg&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5zZS50cnlnIl0.

Såhär gör Modernas app resan tryggare
  • ”Res med Moderna” ger dig råd och vägledning om du råkar ut för en olycka eller blir sjuk på resan samt ger akutnummer till landet du befinner dig i
  • Appen innehåller kontaktuppgifter och en karta till närmaste ambassad och polisstation i landet du befinner dig i
  • Appen ger information hur du ska gå tillväga om du blir bestulen och blivit av med viktiga resedokument
  • Med appen kan du spara kopior på resedokument; pass, körkort, försäkringsdokument, direkt i telefonen
  • Om din resa eller bagage är försenad eller kan du med appens hjälp ta reda på vad och hur mycket försäkringen ersätter

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Maria Dahllöf, marknadschef Moderna. Tel: 073 – 626 88 86, E-post: maria.dahllof@modernaforsakringar.se

Om Moderna