Modo Paper huvudsponsor för Modo Hockey

Report this content

Gemensamt pressmeddelande från Modo Hockey och Modo Paper Modo Paper huvudsponsor för Modo Hockey Modo Paper blir Modo Hockeys nya huvudsponsor. Modo Hockey ser detta samarbete som en möjlighet att bibehålla sin position som en av Sveriges ledande hockeyklubbar och för Modo Paper är detta ett unikt tillfälle att ytterligare stärka sina varumärken. För finpapperstillverkaren Modo Paper har det varit avgörande att hitta ett sponsorskap som ger affärsmässiga fördelar och en partner som väl speglar företagets dynamik och ungdomlighet. För Modo Hockey har möjligheten till ett långsiktigt och utvecklingsbart samarbete som kan stärka klubben på flera olika sätt varit viktig. Överenskommelsen innehåller bland annat följande punkter: * Modo Hockey bär från nästa säsong dräkter med Modo Papers färger och profilerar därmed företaget samt några av de ledande produkterna. Det gäller samtliga lag i föreningen. * Modo Hockeys klubbmärke får nytt utseende med ny typografi och dekor i Modo Papers färger. Klubbens intensivt röda färg finns dock kvar som bas. Märket är designat som en öppen hand som ska symbolisera att klubben välkomnar unga lovande ishockeyspelare i Sveriges Bästa Plantskola, Modo Hockey. På märket finns en uppåtriktad tumme som symboliserar att klubben spelar en offensiv och positiv ishockey. * Modo Hockeys spelare skall kunna erbjudas möjlighet till trainee- platser genom Modo Paper. Modo Paper kommer också att stödja Modo Hockeys ungdomssatsning för att säkerställa den framtida tillväxten i klubben. Åke Eklöf, ordförande i Modo Hockey: - Det här är förmodligen en av de intressantaste överenskommelserna som träffats mellan ett företag och en elitserieklubb i ishockey-Sverige. - Satsningen gör att vi kan koncentrera oss på att bibehålla hög kvalitet både i elitserielaget och i hela den omfattande och mycket framgångsrika ungdomsverksamheten. Jan Åström, VD Modo Paper: - Detta är en investering som i likhet med andra investeringar ska betala sig. Det är en viktig del av vår totala marknadssatsning och ska bidra till konkreta framgångar på finpappersmarknaden. Beslutet har föregåtts av en noggrann studie om vad satsningen kan ge: Mediaexponeringen av Modo Hockey är omfattande under hela säsongen med stegring under SM-slutspelet. Förra säsongen exponerades Modo Hockey i TV totalt drygt 46 timmar vid nära 400 tillfällen. Värdet av exponeringen förstärks av att klubben och företaget har liknande namn och att dräkten präglas av Modo Papers färger. * Modo Paper tillverkar och säljer finpapper för skrivare och kopiatorer men också till högkvalitativa trycksaker som broschyrer och årsredovisningar. Idag då allt fler har datorer och skrivare hemma har kontorspapper i A4-format blivit en dagligvara för en bred publik. Därför är det en kraftfull marknadsåtgärd att exponera vårt ledande kontorspapper DataCopy på spelarnas hjälmar. Dessutom exponeras vårt marknadsledande tryckpapper Silverblade på dräkterna. * Det är viktigt för oss att ha en tydlig närvaro i Örnsköldsvik, där vi har ett av Europas största finpappersbruk och 20% av koncernens anställda. Dessutom har Modo Hockey en stor del av sina supportrar spridda över hela Sverige vilket ytterligare är en viktig aspekt. Stockholm den 12 april 2000 För ytterligare information, kontakta: Modo Paper: Peter Nyquist, chef Communications och Investor Relations, tel. 070-575 29 06 Modo Hockey: Peter Blomqvist, klubbdirektör, tel. 070-300 95 92 Bilder och ytterligare fakta om Modo Paper och Modo Hockey kan under eftermiddagen hämtas hem från www.modopaper.com eller www.modohockey.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/12/20000412BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/12/20000412BIT00460/bit0002.pdf