• MODO/

MoDo - Konvertibler och teckningsoptioner noteras på OM Stockholmsbörsen

Konvertibler och teckningsoptioner noteras på OM Stockholmsbörsen den 14 december Mo och Domsjö AB (publ), beslutade vid extra bolagsstämma den 2 september 1998 att ge ut konvertibla skuldförbindelser och förlagslån med avskiljbara teckningsoptioner. Konvertiblerna och optionerna förvärvades av anställda i MoDo-koncernen. Konvertiblerna medför rätt till utbyte till, och optionerna rätt till teckning av, aktier i MoDo av serie B under tiden från och med den 1 februari till och med den 31 mars 2004. För att uppnå ökad likviditet har MoDos styrelse beslutat ansöka om notering av teckningsoptionerna och konvertiblerna på OM Stockholmsbörsens A-lista under rubrikerna "Konverteringslån" respektive "Övriga finansiella instrument". Första noteringsdag är den 14 december 1999. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/09/19991209BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/09/19991209BIT00180/bit0002.pdf