MoDo - Styrelsen föreslår namnbyte till Holmen

Styrelsen föreslår namnbyte till Holmen MoDos styrelse har beslutat att en extra bolagsstämma den 10 februari 2000 skall ta ställning till ett förslag att ändra bolagets firma från nuvarande Mo och Domsjö Aktiebolag till Holmen Aktiebolag. Vidare föreslås, att styrelsen skall ha sitt säte i Stockholm istället för som nu i Örnsköldsvik. Beslutar stämman enligt förslaget, avses koncernnamnet bli Holmen. Affärsområdena Holmen Paper, Iggesund Paperboard och Iggesund Timber behåller sina namn medan MoDo Skog kommer att byta namn till Holmen Skog. Frågor besvaras av VD och koncernchef Bengt Pettersson, tel. 08/666 21 00. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/10/20000110BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/10/20000110BIT00250/bit0002.pdf