Acta väljer CM1

Report this content

Modul 1 har tecknat avtal med Actakoncernen i Sverige kring användandet av tjänsten CM1. CM1 är en komplett lösning för de företag som måste uppfylla den nya lagen mot Penningtvätt som trädde i kraft 15 mars 2009.

”Att vi nu även har kunder inom kapital och försäkringsförmedlare visar att vi har marknadens bredaste och fullständigaste lösning för att motverka penningtvätt”, säger Mathias Ekman, affärsområdeschef på Modul 1. CM1 är en komplett lösning och innehåller bl. a. funktioner för • Fullständig hantering av kundkännedomsprocessen så som identitetskontroll och inhämtning av information från externa källor • Sökning mot PEP och Sanktionslistor samt hantering av falsk positiva träffar • Hantering av penningtvättsregler och automatiserade monitoreringsrutiner ”Vi är stolta över att Acta har valt CM1. Under slutet av 2009 såg vi en tilltagande efterfrågan av våra tjänster och vi har vunnit ett flertal viktiga affärer som befäst vår marknadsledande position” säger Johan Bråsjö, ansvarig för CM1 på Modul 1.

Taggar: