Ännu ett av Sveriges ledande bolag väljer CM1

​Modul 1 har tecknat avtal med ett av Sveriges ledande försäkringsbolag kring användandet av e-tjänsten CM1. CM1 är Modul 1s tjänst som hjälper företag att efterleva penningtvättslagen.

”Det är verkligen glädjande att en av marknadens största aktörer väljer CM1. Vi har sedan sommaren sett en allt större efterfrågan och speciellt kring automatiseringen av sanktionskontroller” säger Johan Bråsjö, ansvarig för CM1 på Modul 1.

CM1 är en komplett lösning och innehåller bl. a. funktioner för

• fullständig hantering av kundkännedomsprocessen så som identitetskontroll och inhämtning av information från externa källor
  • automatiserad sökning mot PUL-anpassade PEP och Sanktionslistor samt hantering av falsk positiva träffar
  • hantering av penningtvättsregler och automatiserade monitoreringsrutiner.

”Återigen har vi kommit vinnande ut ur en utvärderingsprocess vilket visar att vi har en av marknadens främsta lösning på utmaningarna kring hanteringen av den nya penningtvättslagen”, säger Mathias Ekman, affärsområdeschef på Modul 1.

Johan Bråsjö, CM1 ansvarig Modul 1 Data AB, 070 - 311 03 01

Mathias Ekman, Affärsområdeschef  Modul 1 Data AB, 0708 – 38 00 93

eller se mer information på www.modul1.se/aml eller www.cm1.se

Om Modul 1:

Modul 1 levererar kundspecifika IT-lösningar och bransch- och verksamhetsspecifika eTjänster som stödjer våra kunders affärsverksamhet. Våra kunder är stora och medelstora företag inom bank & finans och offentlig verksamhet. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, och Sundsvall. Modul 1 har status som Microsoft Managed Partner och Microsoft Gold Partner. Vi är även nära partner med Oracle och IBM. Modul 1 är noterat på OMX Nordiska Börslista Nordic small cap Information technology och har satt kunskap i system sedan 1992. För mer information, besök www.modul1.se.