JAK Banken väljer CM1

JAK Medlemsbank har valt att teckna avtal med Modul 1 kring användandet av e-tjänsten CM1. CM1 är en komplett lösning för de företag som måste uppfylla den nya lagen mot Penningtvätt som trädde i kraft 15 mars 2009.

”Vi är stolta över att JAK har valt CM1 och ser fram emot ett långsiktigt samarbete.” säger Johan Bråsjö, ansvarig för CM1 på Modul 1. CM1 är en komplett lösning och innehåller bl. a. funktioner för • Fullständig hantering av kundkännedomsprocessen så som identitetskontroll och inhämtning av information från externa källor • Sökning mot PUL-anpassade PEP och Sanktionslistor samt hantering av falsk positiva träffar • Hantering av penningtvättsregler och automatiserade monitoreringsrutiner i enlighet med t.ex. Wolfbergs principer ”Vi ser stor aktivitet i marknaden just nu och glädjande är att intresset för CM1 är väldigt stort. Vi bedömer att aktiviteten ökar ytterligare i takt med att vi närmar oss ettårsdagen av att lagen trädde i kraft”, säger Mathias Ekman, affärsområdeschef på Modul 1.