Mårten Sundling ny verkställande direktör i Modul 1 Data

Styrelsen i Modul 1 Data AB har utsett Mårten Sundling till ny verkställande direktör i samband med att Peter Wranéus, Modul 1s tidigare VD, har valt att fokusera djupare på försäljning av företagets tjänster. Mårten Sundling har varit vice VD och marknadschef på Modul 1 sedan 2007. Peter kvarstår i bolaget och övertar de roller som Mårten tidigare har haft. Förändringen träder i kraft from den första oktober 2009.

"Att vi smärtfritt kan säkra kontinuiteten i bolaget när Peter har uttryckt en vilja och en glöd för att få fokusera på försäljningsorganisationen visar på vår långsiktighet och en väl fungerande bolagsstyrning. Förändringen ligger också rätt i tiden, då Modul 1:s fortsatta tillväxt inkluderar en ny strategisk inriktning vilken Mårten är synnerligen lämpad att driva.”, säger Johan Kihl styrelseordförande på Modul 1 Data. Efter att ha jobbat med Mårten i nästan 10 år vet jag att han är bäst lämpad att leda oss till en position där vi blir en av vinnarna när konsultmarknaden tar fart igen. Jag ser fram emot att få bidra inom försäljningen som är det område som jag brinner för, säger Peter Wranéus, ny vVD och marknadschef ”Jag ser med stor energi och tillförsikt fram emot att få leda Modul 1 vidare mot en spännande framtid, där en rad nya affärsmöjligheter kommer att finnas för den som är kapabel att förändra sig i takt med marknaden. Våra framgångar inom projektförsäljning och en satsning på verksamhetsfokuserade abonnemangstjänster ger oss en unik position inför de förändringar inom både teknikplattformar och affärsmodeller vi ser i framtiden.", säger Mårten Sundling, ny VD på Modul 1 Data.