Modul 1 erbjuder SharePoint och Exchange i molnet

Modul 1 har redan sedan tidigare tagit klivet upp i Molnet och kompletterar nu sitt erbjudande med SharePoint och Exchange genom att bli partner till Microsoft inom Online Services.

Microsoft Online Services är Microsofts nya tjänst för att hjälpa företag att effektivisera sin IT-verksamhet utan stora investeringar i hårdvara och mjukvara. Tjänsten levereras över internet och det enda som krävs är internetuppkoppling. Användarna kan sedan komma åt e-post, dokument och kalendrar på ett säkert sätt via sin dator eller mobiltelefon. ”Det känns väldigt naturligt att kombinera Microsofts tjänster med våra egna initiativ kring SaaS och Cloud Computing. Årets nominering i kategorin Software plus Services i .NET Awards är ett tydligt erkände av att vi positionerat oss bland de främsta innovatörerna inom området. Vår strategiska inriktning innebär att leda våra kunder i den omställning som sker när IT-kapacitet och funktionalitet börjar leveras som tjänst. Online Services blir här en naturlig komponent.”, säger Mathias Ekman, Affärsområdeschef på Modul 1. ”Vi ser en stor efterfrågan i marknaden av vårt Online-erbjudande och är väldigt stolta över att Modul 1 med sin stora förståelse kring dessa frågeställningar har valt att inkludera Microsoft Online Services i sitt tjänsteutbud.” säger Lars Hansson, ansvarig för Microsoft Online Services på Microsoft.