Modul 1 levererar nytt intranät och tjänster för integration av applikationer till Sjukvårdsrådgivningens intranät

Modul 1 har fått förtroendet att leverera intranät och integrationstjänster till Sjukvårdsrådgivningen.se

Modul 1 har tecknat avtal med Sjukvårdsrådgivningen.se om leverans av ett nytt intranät och tjänster rörande integration av applikationer på intranätet. Lösningen som Modul 1 levererar bygger på produkten EPiServer från EPiServer AB. Sjukvårdsrådgivningen SVR AB driver www.sjukvardsradgivningen.se och är Sveriges enda public serviceföretag för hälso- och sjukvårdsinformation på nätet. Sjukvårdsrådgivningen.se ägs gemensamt av alla landsting och Apoteket AB. EPiServer är ett content management system för att enkelt och snabbt hantera information på ett intranät, extranät eller en publik webbplats.

”Modul 1 har sedan flera år framgångsrikt arbetat med Stockholms Läns Landsting runt utvecklingen av www.vardguiden.se och, med det nyligen inledda samarbetet med Sjukvårdsrådgivningen.se känner vi att Modul 1 har stärkt sin position som leverantör mot offentlig sektor och vård på webben.”, säger Mathias Ekman, försäljningschef Modul 1 Data AB.

"Vi är mycket glada att Modul 1 har fått detta förtroende inom området hälso- och sjukvårdsinformation på nätet och att EPiServer blev den utvalda produkten. EPiServer har en mycket stark ställning inom hälso- och sjukvård på webben och vi ser stora möjligheter i att vara med i utvecklingen av det området", säger Lars-Olof Norell verkställande direktör, EPiServer AB.

Mathias Ekman, Försäljningschef Modul 1 Data AB, 070–838 00 93
Peter Wranéus, verkställande direktör Modul 1 Data AB, 070-830 18 35