Modul 1 skapar ett innovationscenter för morgondagens banklösningar

Modul 1 Data AB och Microsoft AB går till marknaden tillsammans. Modul 1 etablerar ett innovationscenter för bank och finans. Målsättningen med satsningen är att visa hur Microsofts senaste teknologi kan användas för att effektivisera kundmötet både i den personliga rådgivningssituationen och via Online Banking kanalen.

”Att skapa ett innovationscenter kring Microsoft-teknik känns som ett naturligt steg att ta då vi delar samma vision om IT som ett stöd för effektiva kundmöten. Bankerna har länge fokuserat sina IT-satsningar till olika back-office lösningar för att automatisera transaktionsflödena. Nu kommer vi att ändra på det genom att visa hur nya front-office lösningar kan öka bankernas säljeffektivitet”, säger Mathias Ekman, affärsområdeschef Modul 1 Data AB.

Målsättningen är att under första halvåret 2009 färdigställa ett ShowRoom där kunder kan få uppleva och prova på att arbeta med ett modernt rådgivningsstöd.

”Finanskrisen har rört om marknaden och visat på vikten av kundernas förtroende. De banker som kan bygga förtroendet i de personliga mötena kommer att bli vinnare. Vi ser mycket positivt på att Modul 1 med sin stora branscherfarenhet gör det möjligt för marknaden att se hur vår teknik i praktiken kan realisera våra kunders visioner.” säger Peter Kopelman, VD Microsoft Sverige.

Mathias Ekman, affärsområdeschef på Modul 1 Data AB, 070 - 838 00 93
Peter Wranéus, VD Modul 1 Data AB, 0708 – 30 18 35