Modul 1 tecknar ramavtal med Kammarkollegiet avseende e-förvaltningsstödjande tjänster

​Modul 1 har tecknat ramavtal med Kammarkollegiet avseende e-förvaltningsstödjande tjänster.

Syftet med ramavtalet är att tillgängliggöra ett utbud av standardiserade e-tjänster som myndighetsutövande organisationer på alla nivåer skall kunna utnyttja för att effektivt bedriva sin e-förvaltning. Till skillnad från klassiska ramavtal där rena konsulttjänster och/eller licensierad mjukvara upphandlas har man nu valt att efterfråga ett omfattande paket av färdiga verksamhetsstödjande tjänster som myndigheter skall kunna abonnera på för att på så sätt effektivisera sin förvaltning.

”Det är oerhört roligt att vi i konkurrens med drygt 30 andra leverantörer vunnit detta mycket viktiga ramavtal. Modul 1 har sedan ett par år tillbaka en uttalad strategi att leverera verksamhetsstödjande e-tjänster och har bl. a. haft stor framgång med vår tjänst CM1 för hantering av det tredje penningtvättsdirektivet. Det känns nu jättespännande att kunna lansera EF1, vårt tjänstepaket för E-förvaltningsstödjande tjänster.”, säger Mårten Sundling, VD på Modul 1.

Ramavtalet löper på fyra år med möjlighet till förlängning i ytterligare ett år. Det totala värdet i ramavtalet uppskattas till mer än en miljard kronor.

Mårten Sundling, VD Modul 1 Data AB, 0708-38 00 73

Om Modul 1

Modul 1 levererar kundspecifika IT-lösningar och bransch- och verksamhetsspecifika eTjänster som stödjer våra kunders affärsverksamhet. Våra kunder är stora och medelstora företag inom bank & finans och offentlig verksamhet. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, och Sundsvall. Modul 1 har status som Microsoft Managed Partner och Microsoft Gold Partner. Vi är även nära partner med Oracle och IBM. Modul 1 är noterat på OMX Nordiska Börslista Nordic small cap Information technology och har satt kunskap i system sedan 1992. För mer information, besök www.modul1.se.