• MODUL 1/

Vasakronan väljer Modul 1 som strategisk partner för införandet av Microsofts integrationsplattform BizTalk

Report this content

Modul 1 har fått Vasakronans förtroende att ansvara för införandet av BizTalk som den nya plattformen för Vasakronans integrationsmiljö. Modul 1s arbete omfattar att ansvara för hela integrationsmiljön inklusive affärsflöden och verksamhetsregler. Microsoft BizTalk hjälper företag att konsolidera information från alla olika delar av affärsprocesserna och möjliggör större kontroll, överblick och därmed ökade möjligheter till bättre affärer.

Vasakronan är ett av de ledande fastighetsföretagen i Sverige. Inriktningen är kontorslokaler och butiker, kompletterat med ett stort tjänsteutbud. Vasakronan finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund och Uppsala och antalet anställda är cirka 400 personer. Fastighetsbeståndet omfattar 167 fastigheter med en total area på 1 816 000 kvm och en sammanlagd hyresintäkt på cirka 2,8 miljarder kronor. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till knappt 43 miljarder kronor.

”Vi har under en tid jobbat tillsammans med Vasakronan bland annat med deras arbete att införa ett nytt affärssystem. Att vi nu får Vasakronans förtroende att som strategisk partner ansvara för införandet av deras nya integrationsplattform ser vi som ett kvitto på vår förmåga att leverera det som våra kunder efterfrågar, hög kompetens och rätt kvalitet. Vi ser fram mot ett långsiktigt samarbete och en spännande framtid som strategisk partner till Vasakronan”, säger Markus Vermcrantz, integrations- och kundansvarig på Modul 1 Data AB.

"Införandet av BizTalk är en av de strategiskt viktigaste satsningarna som Vasakronan nu gör och valet av partner såg vi som en kritisk framgångsfaktor. Samarbetet med Modul1 har fungerat mycket bra redan från starten och med kvalificerade, effektiva och affärsmässiga konsulter var valet lätt", säger Johanna Emilsson, IT-direktör på Vasakronan.

”Modul 1 är en av Microsofts Managed Partners som har en tydlig spetskompetens kring integrationslösningar och BizTalk och som lyckats bäst med att kombinera sitt tekniska kunnande med verksamhetsförståelse”, säger Robert Hägg, partneransvarig Microsoft.

För mer information kontakta:
Markus Vermcrantz, integrationsansvarig Modul 1 Data AB, 070 - 311 01 02.
Mathias Ekman, affärsområdeschef Modul 1 Data AB, 070 - 634 40 00.