Svenska Modular Management expanderar till Asien

Report this content

En ökad efterfrågan av modulariseringstjänster från kunder i Asien gör att svenska Modular Management nu etablerar sig i Taipei, Taiwan. Ytterligare ett kontor planeras öppna i Beijing i Kina nästa år.

-       Det växande intresset från kinesiska företag beror på en önskan att öka försäljningen internationellt och därmed behov av ett bredare produktsortiment. Det kan åstadkommas genom Modular Managements tjänster, säger Alex von Yxkull, VD och grundare av Modular Management.

Många tillverkande företag praktiserar modularisering, till exempel ledande företag som Scania och Volkswagen. Det är en komplicerad verksamhet och företag får vanligtvis inte många chanser till ett sådant omfattande produktutvecklingsarbete. Det gör att de helt saknar tidigare erfarenheter, metoder och verktyg.

-       Genom vår breda erfarenhet från en mängd olika industrier, kan vi överbrygga hindren på ett  tidseffektivt sätt genom att tillämpa våra arbetsmetoder och mjukvarustöd kring modularisering, säger Alex von Yxkull.

Modular Management har utvecklat en metodik, ”Modular Function Deployment®” som på ett effektivt, systematiskt sätt hjälper företag att utveckla hela produktplattformar. Resultatet kan bland annat bli en global strategi, där samtliga av företagets funktioner; leveranskedjan, produktutvecklingen, produktionsapparaten och marknadsföringen harmoniserar.

-       Vår tillämpning av modularisering ger effekter i hela företaget, främst genom att metoden vi använder utgår från marknadens krav och företagets strategimål, säger Alex von Yxkull.

Sedan starten 1996 har Modular Management växt organiskt och 2004 utökades verksamheten till USA. Etableringen på den amerikanska marknaden skedde efter ökande kundefterfrågan från bland annat Whirlpool. Nästa steg är nu Asien. Modular Management har idag 30 verksamma konsulter som är världsledande på att skapa modulära produktplattformar.

För mer information kontakta:
Esin Arvidsson, kommunikation/mediakontakter
Tel +46 8 456 35 00
Mobil: +46 736 20 11 15
e-mail esin.arvidsson@modular.se

Modular Management är ett marknadsledande konsultföretag inom produktutveckling. Med hjälp av en rad unika metoder för att utveckla modulindelade produktplattformar reducerar vi våra kunders kostnader och skapar tydligt ökad omsättning och lönsamhet. Modular Management grundades 1996, med huvudkontor i Stockholm. Sedan 2004 har företaget etablerat sig på den amerikanska marknaden med kontor i Minneapolis. Från 2010 ökas närvaron på den asiatiska marknaden med dotterbolag i Taipei, Taiwan. Kunderna finns i Europa, Nord- och Sydamerika, Indien och Kina. Exempel på kunder är PEAB, Hägglunds, Sidel och Whirlpool. Omsättningen är ca 60 MSEK.  www.modular.se

Taggar: