Bokslutskommuniké

Report this content

Modulex A/S har en omfattande internationell verksamhet och en bred kunskap när det gäller utformning och administration av visuella kommunikationssystem - från statiska skyltar till dynamiska displaysystem.Verksamheten omsätter årligen 500 milj. kronor med dotterbolag bl.a. i Europa och USA.Omsättningen för det svenska dotterbolaget Modulex AB steg från 18,8 mSEK till 21,6 mSEK och bolaget redovisar ett resultat på 2,9 mSEK.Under 2001 nådde dotterbolaget de högsta resultat- och omsättningsnivåerna någonsin och företaget ser mycket positivt på förutsättningarna för innevarande år. Framtida projekt Koncernen har under de senaste åren genomgått stora och expansiva strukturförändringar. Dessa kommer att fortskrida under innevarande år. Företagets internationella expansion, med representation idag i 40 länder, kommer att fortsätta, liksom fokuseringen på en kontinuerlig produktutveckling, bland annat inom elektroniskt styrda informationssystem. Produkter inom detta nya verksamhetsområde kommer att lanseras under våren 2002. För ytterligare information kontakta: Modulex AB Anders Svensson Tel. 031 706 00 65. Fax. 031 706 00 85. epost. anders.svensson@modulex.se