Modulex utses till leverantör av Vattenfalls nya skyltsystem på samtliga marknader.

Report this content

I början av år 2003 tog Vattenfall beslut om att utveckla ett generellt skyltsystem för internationell tillämpning inom hela koncernen, vilket primärt betyder huvudmarknaderna Sverige, Finland, Tyskland och Polen. Med en utvecklad skyltmanual som grund genomfördes under våren 2004 en officiell upphandling i Europa för att finna en samarbetspartner och leverantör till Vattenfalls samtliga nya skyltar för interiör och exteriör användning. Efter projektbeskrivning, förstudier, utveckling av riktlinjer och tillverkning av prototyper valdes slutligen Modulex som leverantör till det nya skyltprogrammet för samliga Vattenfalls marknader. Implementeringen av skyltsystemet sker under perioden 2005-2009 och kommer att omfatta allt från den lilla bordsskylten till över tio meter höga pyloner utomhus. –Modulex valdes som leverantör i hård konkurrens med andra europeiska skyltleverantörer. Det är vår uppfattning att den höga kvalitén, det breda flexibla programmet samt den erfarna tväreuropeiska serviceorganisationen var viktiga faktorer som fällde avgörandet till vår fördel, säger Anders Svensson, Vd för Modulex AB i Sverige.