Ny skyltteknologi

Report this content

Skyltar behöver inte längre vara statiska. Modulex har utvecklat EventSign, som med ny teknologi ger helt nya möjligheter att kommunicera växlande budskapsinnehåll.

EventSign är en flexibel informationsskärm, som är permanent kopplad till en dator. Mjukvaran, som ingår, tillåter att ett budskap kan programmeras in flera månader innan visning skall ske. Skärmen tillåter användning av både bilder på produkter, varumärken och text. Färg och utformning av displayenheterna kan integreras i omgivningens arkitektur. EventSign är en modernare teknik att visa flexibla budskap för många målgrupper. Enheterna kan användas i restauranger i stället för traditionellt skrivna menyer på krittavla, i detaljhandeln för att förmedla information om extraerbjudanden, nyheter mm., eller av företag, som arbetar inom hotell- konferens- och annan serviceverksamhet, som en välkomsthälsning eller som en flexibel informationsenhet med programmerade budskap. Användningsområdena är mycket stora. Eftersom EventSign kopplas till en befintlig dator blir IT-investeringen lägre. Utbildning för programmering tar ca. 15 minuter. Enheten kommer att kunna levereras både som fristående enhet på golv, för placering på bord eller disk eller för väggmontage. Skärmstorlekar finns från 6 till 52 tum. Enheterna kommer att finnas tillgängliga från Modulex AB för den svenska marknaden från mitten av februari 2002. För ytterligare information kontakta: Modulex AB Anders Svensson Tel. 031 706 00 65. Fax. 031 706 00 85. epost.anders.svensson@modulex.se