Stororder från DaimlerChrysler till Modulex i Tyskland

Report this content

Nytt interiört skyltsystem till 6000 återförsäljare för Mercedes-Benz över hela världen. Modulex, som idag är den ledande internationella leverantören av arkitektoniska skyltsystem har fått ordern på inomhusskyltning för DaimlerChrysler över hela världen. Uppdraget omfattar leveranser av ett nytt skyltsystem, utvecklat i samarbete med DaimlerChrysler, till samtliga 6000 återförsäljare för Mercedes-Benz. Skyltsystemet skall användas som en del i den nya utformningen av interiören hos återförsäljarna och projektet kommer att sträcka sig över flera år.

Ordern grundar sig på ett koncernbeslut taget av DaimlerChrysler, som ser arkitekturen hos återförsäljarna som en viktig komponent i uppbyggnaden av varumärket. Som ett resultat av detta har globala entydiga riktlinjer utarbetats, vilka klart anger vilka intryck koncernen skall skapa genom den arkitektoniska interiören och inredningen hos återförsäljarna för Mercedes-Benz. Projektet omfattar inte enbart Corporate Design i traditionell betydelse utan också möblemang och interiöra skyltsystem. Ett pilotprojekt finns redan i Berlin: I ”Mercedes-Welt am Salzufer” visas fler än 300 nya bilar i exklusiv miljö. Modulex uppdrag omfattar bland annat: • Produktion • Installation av interiöra skyltar • Rådgivning • Service till Mercedes-Benz återförsäljare • Internationellt stöd till återförsäljarna många år framöver För ytterligare information kontakta: Modulex AB Anders Svensson Tel. 031 706 00 65. Fax. 031 706 00 85. epost.anders.svensson@modulex.se