Arbetsolycka på Ransby

En operatör på Moelven Notnäs Ransby AB avdelning Ransby bröt troligen fotleden vid arbete i råsorteringen under torsdagskvällen.

VD Peter Broberg vid Moelven Notnäs Ransby säger at operatören har transporterats med ambulans till Torsby lasarett för vård.

- Det är för tidigt att säga något om vad som kan ha orsakat olyckan. Olyckan är rapporterad till arbetsmiljöverket och polis har varit på platsen.

För ytterligare information:

VD Peter Broberg, mobil 010 122 53 01

Click here to find all company financial reports: http://www.moelven.com/About-Moelven/Finacial-information/Financial-reports/ Moelven Industrier ASA is a Scandinavian industrial group that supplies products and associated services to the Scandinavian building market. The Group's businesses employ over 3.500 persons and have a total annual turnover of some NOK 11 billion. The Group's 36 business production units are organised into three divisions: Timber, Wood and Building Systems. www.moelven.nowww.moelven.sewww.moelven.dkwww.moelven.com