Arkitekten Christina Aponno ska effektivisera byggprocessen

Inredningsföretaget Moelven Modus AB möter den ökade efterfrågan från kunder som önskar hjälp med planering och visualisering vid ombyggnation av kontor och anställer arkitekten Christina Aponno.

Christina Aponno (Arkitekt SAR/MSA) började sin anställning i slutet av februari. Hon har mångårig erfarenhet av konceptuellt arbete -  från idé till färdigställt projekt.

Ökade efterfrågan
Regionchef Magnus Johansson i Moelven Modus säger att genom att anställa en arkitekt till Region Mellan och Syd tillmötesgår Molven Modus den ökade efterfrågan av hjälp med planering och visualisering vid ombyggnation av kontor.

- Det är dessutom ett strategiskt steg som har till syfte att effektivisera byggprocessen och gå mot ett än mer industrialiserat byggande. Christina har tidigare arbetat med flera delar som ingår i byggprocessen så som skisser, program, planritningar och bygghandlingar. Det kommer direkt gynna våra kunder. Kunderna får dessutom mer på köpet, säger Johansson.

Bygger smartare
Aponno kommer senast ifrån Mats & Arne Arkitektkontor AB.

- Vi arbetar med industriellt byggande och en effektivare byggprocess och denna satsning ser vi som strategiskt mycket viktig for att bygge smartare för våra kunder. Det är framför allt inom affärssegmentet Direktaffär med fastighetsägare efterfrågan på dessa tjänster är starkast, säger Johansson.

Expansion i Mellan och Syd
Magnus Johansson ansvarar för Region Mellan från Karlstad, Örebro och Västerås i norr ned till Skånes sydspets och det är där expansionen skett och sker.

- I höstas anställdes en ny konceptsäljare inom samma segment och nu stärker vi organisationen ytterligare med en arkitekt för att bli kompletta i vår sälj- och genomförandeprocess, säger Johansson.

För mer information kontakta:

Regionchef Magnus Johansson 073 682 17 72  eller marknadschef Svein Erik Berntzen
+47 957 84 473 eller besök vår webb:

Om Moelven Modus
Moelven Modus är marknadsledande leverantör av kompletta rumslösningar med prefabricerade och monteringsfärdiga innerväggsystem. Kunderna är entreprenörer, fastighetsägare och hyresgäster. Moelven Modus är ledande i Skandinavien med en omsättning på ca 900 MSEK och har ca 450 medarbetare och med huvudkontor i Jessheim i Norge och administrativt kontor i Örebro. Vi har säljkontor på 14 olika orter i Norge samt i Sveriges 6 största städer.

Moelven är en Skandinavisk industrikoncern som erbjuder produkter och relaterade tjänster på den skandinaviska byggmarknaden. Koncernens bolag har ca. 3.400 anställda med en omsättning på drygt 8 NOK miljarder kronor. Koncernens 52 enheter är organiserade i tre divisioner: Timber, Wood och Byggsystem. Koncernens mission är att ge folk goda rum.