Marcus Johansson slutar i Moelven

Marcus Johansson har valt att sluta som divisionschef för Moelven Byggsystem. Han lämnar företaget i slutet av hösten.

– Vi hade gärna fortsatt att arbeta med Marcus Johansson. Med Johansson som divisionschef har Byggsystem utvecklats både vad gäller omsättning, lönsamhet och hur projekten drivs. Det är en skicklig ledare som vi nu måste hitta en ersättare för, säger koncernchef Morten Kristiansen i Moelven Industrier ASA.

Marcus Johansson säger att det först och främst är för familjens skull som han lämnar Moelven.

– Att vara divisionschef för ett av de största trämekaniska företagen i Skandinavien är ett spännande och mycket aktivt jobb på flera platser. Det innebär mycket resande, så av familjemässiga skäl har jag valt att leta efter utmaningar som kan lösas med min hemstad Karlstad som daglig bas, förklarar 49-åringen.

Marcus Johansson började som divisionschef för Moelven Byggsystem i 2013.

– Allt har sin tid, och efter fem år kan det vara bra att lämna över rodret till någon annan. Det har varit inspirerande och lärorika år i Moelven. Jag är stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans under min tid här, och jag ska ge allt i slutspurten av min Moelven-karriär tillsammans med alla våra duktiga medarbetare.

Hans sista dag i Moelven blir under fjärde kvartalet 2018. Moelven Industrier ASA kommer att börja leta efter en ny divisionschef omedelbart.

For mer information:

Koncernchef Morten Kristiansen, mobil +47 91118250

Moelven är en Skandinavisk industrikoncern som erbjuder produkter och relaterade tjänster på den skandinaviska byggmarknaden. Koncernens bolag har ca. 3.500 anställda med en omsättning på drygt 10 NOK miljarder kronor. Koncernens 46 enheter är organiserade i tre divisioner: Timber, Wood och Byggsystem. Koncernens mission är att ge folk goda rum.