Moelven på Nordbygg 2014

Moelven deltar i Nordbygg 2014 med en gemensam monter för Moelven Wood, Moelven Eurowand, Moelven Byggmodul och Moleven Töreboda. Dessutom kommer Moelven Timber vara representerade.

– Vi vänder oss i första hand till föreskrivande led, arkitekter och konstruktörer, förklarar Anna Gustafsson, som är chef marknadskommunikation i Moelven Wood AB, och berättar att montern byggs av eget material med limträ som dominerande inslag.

– Vi kommer att bygga en tilltalande konstruktion i limträ. Vi har arbetat långsiktigt med att stärka varumärket Moelven, och nu när det blivit mer känt kommer vi att fokusera på att förtydliga respektive bolags specifika produktlösningar för att på så sätt förklara vad Moeleven är.

Stor vikt läggs på att etablera kontakt med föreskrivande led, men även andra målgrupper, som besöker montern och att följa upp med konkreta affärsförslag.

Nordbygg 2014 äger rum i Älvsjömässan mellan den 1 och 4 april 2014.

Kontakt: Anna Gustafsson, mobil 0101225007

Moelven är en Skandinavisk industrikoncern som erbjuder produkter och relaterade tjänster på den skandinaviska byggmarknaden. Koncernens bolag har ca. 3.400 anställda med en omsättning på drygt 8 NOK miljarder kronor. Koncernens 52 enheter är organiserade i tre divisioner: Timber, Wood och Byggsystem. Koncernens mission är att ge folk goda rum.