Mofast AB (Publ): Tidigare meddelad avyttring kommer att läggas ut till mäklare

Report this content

Mofast har, i ett pressmeddelande från den 1 mars 2022, kommunicerat ett ingånget avtal om försäljning av två fastigheter, Flen Lästen 10 och Hudiksvall Iggesund 14:269 via dotterbolag. Affären hade ett planerat tillträde i slutet av andra kvartalet 2022. Med anledning av att köparen inte har kunnat bekräfta sin finansiering, har Mofast nyttjat sin möjlighet att häva avtalet och kommer i stället att lägga ut fastigheterna till försäljning hos mäklare.

Mofast AB (publ)

Denna information är sådan som Mofast AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-05-16 16:02 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Dan Törnsten

Tf. VD Mofast AB (publ)

Telefon: +46 (0)70-855 75 50

post@mofastab.se

Om Mofast

Mofast AB (publ) är ett Stockholmsbaserat fastighetsbolag noterat på Spotlight Stock Market som i dess koncernbolag äger och förvaltar en samhälls- och bostadsfastighetsportfölj i Sverige. Portföljen omfattar efter ovanstående tillträde ca 160 000 kvadratmeter, fördelat på ca 85 fastigheter med ett fastighetsvärde om ca 3,7 mdkr. Hyresgästerna i samhällsfastigheterna består i huvudsak av statliga aktörer, kommun- och landsting, samt några av Sveriges största vårdbolag. Bolaget äger och förvaltar även bostadsfastigheter framför allt i Stockholmsområdet.