Tradedoubler väljer Oxenstierna & Partners för PR och IR

"Förmågan att ta ett helhetsgrepp om både PR och IR avgjorde”

Tradedoubler har efter upphandling valt Oxenstierna & Partners som sin samarbetspartner för PR och IR. Samarbetet inleds i april 2013.

Svenska Tradedoubler är världsledande inom prestationsbaserad marknadsföring och därtill hörande teknik. Företaget verkar i över 40 länder med stora internationella kunder som Expedia, Hotels.com and CDON. Tradedoubler arbetar med annonsörer för att öka deras onlineförsäljning genom att hjälpa dem att utforma och förverkliga de digitala försäljningsstrategierna. I Tradedoublers nätverk återfinns 140 000 webbsidor och bloggar. Tradedoublers intäkter baseras på provisioner från annonsörer efter kundernas genomförda inköp på nätet. Större kunder och digitala medieförmedlare kan också använda Tradedoublers teknik för egna marknadsföringslösningar.

– Det som avgjorde var Oxenstierna & Partners förmåga att ta ett helhetsgrepp om både PR och IR. Vi behöver arbeta integrerat på båda områden för att bättre få ut vårt budskap. Kemin kändes också mycket bra och dessutom har vi haft ett mindre samarbete tidigare så vi känner till deras kapacitet. Det känns som om vi gjort rätt val, säger Jonas Ragnarsson, CFO på Tradedoubler.

– Det här blir ett spännande uppdrag där vi kan kombinera alla våra kompetenser. Samtidigt är det väldigt roligt att Tradedoubler delar vårt synsätt att IR och PR bör stödja varandra för att åstadkomma bättre och mer heltäckande kommunikation, säger Linna Österman, vd på Oxenstierna & Partners.

För mer information:
Linna Österman, vd, Oxenstierna & Partners, 0705-49 56 49

Oxenstierna & Partners startades av Anna Oxenstierna och Linna Österman 2004 och har idag 12 medarbetare samt nära samarbeten med ett antal strategiska partners. Företaget ingår sedan 2012 i det globala pr-nätverket Worldcom Public Relations Group. Bland kunderna finns Bravida, Fjärde AP-fonden, Addtech, Addnode Group, Mackmyra och Sharp. Läs mer på www.oxp.se

Taggar: