Internationell order till Mogul

Report this content

Internationell order till Mogul Mogul.com har i internationell konkurrens tecknat ett utvecklingsavtal med det brittiska affärsinformationsföretaget Bonnier Business Information Ltd. Mogul ska utveckla en ny webbtjänst för sökning bland de 6,5 miljoner företag som finns i databasen. Ordern är totalt värd ca 4,7 Mkr varav 2 Mkr fakturerades under kvartal 3. Resterande del beräknar Mogul fakturera under kvartal 4 och kvartal 1 -02. Bonnier Business Informations dotterbolag ICC är en av Storbritanniens ledande leverantörer av affärs- och företagsinformation med en databas omfattande 6,5 miljoner brittiska företag. För varje företag finns detaljerad information om företagsfakta, befattningshavare och kreditinformation. De viktigaste förbättringarna i den nya tjänsten, som beräknas vara klar för lansering under första kvartalet 2002, är en högre grad av användaranpassning som gör det möjligt att skräddarsy rapporter och att spara sökresultat. - Vi har stora förväntningar på vår nya webbtjänst. Våra kunder ska få helt nya individuella möjligheter vilket gör att vi kommer att erbjuda marknadens mest avancerade och kompletta informationstjänst. Vi har samarbetat med Mogul i CD-projekt under ett par år och vi har fullt förtroende för deras kompetens i detta nya omfattande projekt, säger Terry Dawson, Director Product & Market Development för Bonnier Business Information i London. Det ställs mycket höga krav på den tekniska lösningen i den nya tjänsten: · Den stora och komplexa datamängden i kombination med krav på dynamisk beräkning av rapportvärden ställer höga krav på prestanda i lösningen. · Eftersom ICC har en bred kundbas måste applikationen stödja en mängd olika plattformar och browsers. · Den nya tjänsten ska komplettera och fungera tillsammans med befintliga system på ICC. · Tjänsten kommer att innebära hög användarvänlighet. Kunderna ska kunna spara sina sökresultat, skräddarsy sina rapporter och exportera dem i ett antal olika format. Genom att utnyttja Moguls egenutvecklade sökmotor och applikationsramverket Liston kan Mogul utveckla en tjänst som klarar kraven. Moguls långa erfarenhet av systemintegration och XML är också av avgörande betydelse. - Det innebär en stor teknisk utmaning för oss att svara upp mot ICCs krav. Det är det första större projekt där vi fullt ut integrerar våra egna sök- och publiceringsprogramvaror. Jag hoppas att det kan vara en dörröppnare till fler liknande uppdrag, säger Anders Mårdén, kundansvarig på Mogul. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Mården, kundansvarig, Mogul Technology Center AB, telefon: 08-506 66 117, mobil 070-550 79 51, e-post: anders.marden@mogul.com Urban Näsman, Sverigechef Mogul, telefon: 08-506 66 101, mobil: 070-585 85 23, e-post: urban.nasman@mogul.com Terry Dawson , Director Product & Market Development BI, Bonnier Business Information, telefon: +44 (0) 208 481 8803, mobil: +44 (0) 7970 090903, e-post: tdawson@icc.co.uk Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Den norske Bank, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Sense Communications, Skandia, SPP, Eniro och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Norway AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB och Mogul Finland Oy har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/19/20011119BIT00380/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/19/20011119BIT00380/bit0001.pdf