Mogul.com ändrar namn till Mogul

Mogul.com ändrar namn till Mogul Styrelsen i Mogul.com har föreslagit bolagsstämman att fatta beslut om en ändring av bolagets firma från Mogul.com Group AB till Mogul AB. - Det finns flera skäl till namnändringen. Mogul AB är ett tydligare och enklare namn som först nu blivit ledigt. Dessutom ger .com-epitetet en för snäv bild av vår verksamhet eftersom många av de lösningar vi utvecklar inte är enbart kopplade till internet. Vi är en IT-konsult i vidare mening snarare än en renodlad internet-konsult, säger Björn Wallin, vd på Mogul. För ytterligare information vänligen kontakta: Lena Ottesen, informationschef Mogul.com, telefon +46 8 506 66 221, mobil +46 70 678 77 66, e-post: lena.ottesen@mogul.com Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro, Alecta, , Dun & Bradstreet, Eniro, Gjensidige NOR, Skandia, SkandiaBanken, SpareBank 1, Toyota och finska regeringen. De i koncernen ingående dotterbolagen Mogul Technology AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB, Mogul Finland Oy och Optosof Ltd har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Koncernens nettoomsättning år 2001 var 262 Mkr. Mogul är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/14/20020214BIT01490/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/14/20020214BIT01490/bit0002.pdf