Mogul.com har utvecklat plattformen för Emfas.com version 4.0 som nu lanseras

Mogul.com har utvecklat plattformen för Emfas.com version 4.0 som nu lanseras Den nya tjänsten gör det lättare för användaren att snabbt få tillgång till affärsinformation och grundfakta om ett specifikt företag. Emfas.com innehåller fakta om 400.000 företag och fungerar som en marknadsplats för handel mellan företag. Emfas 4.0 är liksom tidigare versioner utvecklad med hjälp av Moguls egenutvecklade programvara Liston. Det är ett dynamiskt och användarvänligt verktyg som garanterar att de högt ställda kraven på skalbarhet och kompletteringar kan tillgodoses. På några sekunder går det till exempel att få fram både ren bolagsfakta, kreditupplysningar och annan relevant information om företaget. - Den nya tjänsten underlättar även för de besökare som väljer att registrera sig på Emfas, då det blir enklare för dem att hitta information som finns lagrad sedan tidigare. Vi har också lagt ner ett stort arbete på att göra systemet intuitivt och användarvänligt, säger Tomas Karlsson, projektledare på Mogul Technology Center. - Med denna vidareutveckling av tjänsten har vi en marknadsplats som är fullmatad med nya och förbättrade funktioner i mötet mellan köpare och säljare. Vi valde att samarbeta med Mogul eftersom de tidigare visat att de väl förstår vår affärsmodell, säger Olof Björn, produktchef på Emfas.com. - Det är en styrka att vi kan använda våra egenutvecklade och kraftfulla verktyg när vi levererar lösningar till våra kunder. Emfas.com version 4.0 kan idag erbjuda användaren mycket kvalificerade handelstjänster, säger Urban Näsman, chef för Mogul i Sverige. För ytterligare information vänligen kontakta: Tomas Karlsson, projektledare, Mogul Technology Center AB, 08-506 66 103, 070-070 575 85 35, e-post: tomas.karlsson@mogul.com Olof Björn, produktchef Emfas.com, 08-634 71 24, 070-549 73 33, e-post: olof.bjorn@eniro.com Urban Näsman, chef för Mogul i Sverige, 08-506 66 101, 070-585 85 23, e-post: urban.nasman@mogul.com Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Sparebank 1, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Sense Communications, Skandia, Alecta (SPP), Eniro och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Norway AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB och Mogul Finland Oy har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/09/20020109BIT00080/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/09/20020109BIT00080/bit0001.pdf