Mogul får ny order från Toyota i Norge

Report this content

Mogul får ny order från Toyota i Norge Mogul.com i Norge har fått ett nytt uppdrag från Toyota i Norge, landets mest sålda bilmärke för andra året i rad. Mogul ska ge Toyotas kund- och säljuppföljningssystem ny teknisk arkitektur med en applikationsserver som plattform. Ordern är värd cirka 4,2 Mkr. Toyotas kund- och säljuppföljningssystem i Norge är utvecklat av Toyota i samarbete med IBM och Mogul. Det används kontinuerligt av över 60 återförsäljare med totalt cirka 400 användare. Systemet ger säljarna tillgång till all väsentlig information om både kunden och bilen. Kunduppgifterna registreras från första kontakten fram till det att bilen är levererad. Upprättandet av kontraktet liksom beställningen av extra utrustning sker digitalt, vilket säkrar kvaliteten av specifikationer och priser. - Mogul har varit en bra och tillförlitlig samarbetspartner till oss i flera år. När vi nu ska flytta över vårt kund- och säljuppföljningssystem till en ny plattform är det naturligt att fortsätta med Mogul som leverantör av konsulttjänster, säger Frode Bergill IT-chef på Toyota i Norge. Systemet är integrerat med Toyotas övriga affärskritiska system för logistik och ekonomi som är utformat i IBM AS/400 miljö. Finansieringen genom Toyotas egen bank, Toyota Finans Service, är också integrerat i systemet och kommunicerar direkt med bankens nya produktionssystem. Toyota Norge har satsat stort för att bli marknadsledande när det gäller att skaffa kunskap om kunden med hjälp av strategisk IT. - Toyota får nu ett kund- och säljuppföljningssystem som är byggt på "state-of-the-art" java-teknologi, med stora möjligheter till vidareutveckling, säger Jon Øyvind Eriksen, chef för Mogul Technology i Norge. För ytterligare information vänligen kontakta: Frode Bergill, IT-chef, Toyota Norge AS, telefon +47 32 20 54 69, mobil +47 91 81 48 31, eller e-post: frode.bergill@toyota.no Jon Øyvind Eriksen, chef Mogul Technology i Norge, telefon +47 24 11 44 02, mobil +47 97 71 47 11, eller e-post: jon.eriksen@mogul.com Björn Wallin, vd Mogul.com Group AB, telefon +47 8 506 66 100, mobil +46 70 99 99 226, e-post: bjorn.wallin@mogul.com Om Toyota Toyota världens tredje största biltillverkare, i tillverkade enheter och i nettoförsäljning. Det är Japans allra största biltillverkare med över 4,5 miljon producerade fordon per år vilket motsvarar ett fordon var sjätte sekund. Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Sparebank 1, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Toyota, Skandia, Alecta (SPP), Eniro och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Technology AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB och Mogul Finland Oy har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/15/20020115BIT00520/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/15/20020115BIT00520/bit0001.pdf