Mogul förlänger ramavtal med norska Gjensidige NOR

Mogul förlänger ramavtal med norska Gjensidige NOR Gjensidige NOR , Norges näst största finanskoncern, har förlängt sitt samarbetsavtal med Mogul i Norge i ytterligare ett år. - Gjensidige NOR har en framskjuten position när det gäller användningen av IT och internet. Vi är mycket glada över att få fortsätta arbetet med koncernens spännande internetprojekt under nästa år, säger Jon Øyvind Eriksen, chef för Mogul Technology i Norge. Mogul har samarbetat med Gjensidige NOR sedan 1996, och har bland annat bidragit till utvecklingen av bankens intranät samt koncernportalen www.gjensidigenor.no. För ytterligare information vänligen kontakta: Jon Øyvind Eriksen, chef Mogul Technology AS, telefon +47 24 11 44 02, mobil +47 97 71 47 11, e-post: jon.eriksen@mogul.com Gunnar Jansen, Koncerninköp DriftsPartner, Gjensidige NOR, telefon +47 22 31 92 95, mobil +47 91 61 41 74, e-post: gunnar.jansen@nor.no Om Mogul Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera, utveckla och implementera nya affärsmöjligheter baserat på internetrelaterad teknologi, design och kommunikation, där varje enskild lösning ska tillföra värde åt kunderna. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Den norske Bank, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Sense Communications, Skandia, Alecta (f d SPP), Eniro och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Norway AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB och Mogul Finland Oy har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Under år 2000 omsatte koncernen 275,5 Mkr. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O- lista. Se vidare www.mogul.com Om Gjensidige NOR Gjensidige NOR består av av de tre moderbolagen Gjensidige NOR Forsikring, Gjensidige NOR Sparforsikring och Gjensidige NOR Sparebank. Gjensidige NOR är en finansiell koncern som erbjuder ett komplett tjänsteutbud inom bank och försäkring. Företagets starkaste konkurrensfördel är närheten till kunden. Tillsammans med samarbetade banker och s.k. brannkasser har Gjensidige NOR 550 kontor över hela Norge. Organisationen präglas av starkt decentraliserat ansvar. Gjensidige NOR är Norges näst största finansiella koncern med 7 900 medarbetare, två miljoner kunder och 320 miljarder kronor i balansomslutning (2001-09-30). Se vidare www.gjensidigenor.no. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/12/20011212BIT01210/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/12/20011212BIT01210/bit0001.pdf