Mogul ingår ramavtal med Volvo Personbilar i Norge

Mogul ingår ramavtal med Volvo Personbilar i Norge Mogul.com har tecknat ett ramavtal med Volvo Personbilar i Norge omfattande utveckling, design och underhåll av företagets nättjänster och intranet i Norge. Volvo Personbilar i Norge representerar bilmärkena Volvo, Land Rover och Renault, tre av värdens mest kända bilmärken. Avtalet omfattar lösningar för samtliga märken. I Moguls åtagande ingår bland annat utveckling av nätpresentationerna av de olika bilmärkena och utveckling av tjänster för återförsäljare och bilverkstäder. - Mogul lyckas förena bred teknologisk kompetens med stor kunskap inom kommunikation. Denna kombination gör att de väl uppfyller de krav vi ställer på leverantörer av nättjänster, säger Tore Løvig, informationsdirektör Volvo Personbilar i Norge. - Vi kommer att skapa lösningar som ger potentiella bilköpare heltäckande information om bilmodellerna och som kommunicerar de tre olika bilmärkenas varumärken, säger Jon Øyvind Eriksen, chef för Mogul Technology i Norge. - Det här är en viktig och prestigefylld order som bidrar till att vi stärker vår ställning bland företag med en komplex återförsäljarstruktur, säger Björn Wallin, vd och koncernchef Mogul.com Group AB. För ytterligare information vänligen kontakta: Jon Øyvind Eriksen, chef för Mogul Technology AS, telefon: +47 24 11 43 00, mobil: +47 930 60 417, e-post: jon.eriksen@mogul.com Tore Løvig, informationsdirektör i Volvo Personbiler Norge, telefon: +47 66 81 86 04 , mobil: +47 913 94 899, e-post: tlovig@volvocars.com Björn Wallin, vd Mogul.com, telefon +46 8 506 66 100, mobil +46 70 99 99 226, e-post: bjorn.wallin@mogul.com Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, SpareBank1, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Toyota, Skandia, Alecta, Eniro och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Technology AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB och Mogul Finland Oy har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com Om Volvo Personbilar Norge Volvo Personbilar i Norge är ett dotterbolag till Volvo Car Corporation, som i sin tur ägs av Ford Motor Corporation. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/31/20020131BIT00690/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/31/20020131BIT00690/bit0002.pdf