Webbspelen 2001-Silver till Mogul.com

Webbspelen 2001 Silver till Mogul.com Vid finalen i årets upplaga av Webbspelen på onsdagskvällen kammade Mogul.com hem 2:a pris, en silverstjärna i kategorin bästa e-handelssajt för Skandiabankens internetbank. Mogul var även nominerad i kategorin bästa webbsajt för SkandiaNetlines Personal Planner. Webbspelen arrangeras av tidningen Resumé och är Nordens största tävling för interaktiv reklam. I år tävlade totalt 218 bidrag från 84 producenter varav 67 bidrag var nominerade till finalen. Mogul fick pris för utvecklingen av Skandiabankens internetbank som förenklar tillvaron för alla privatpersoner som sköter sina bankärenden via internet. - Vår utgångspunkt är att göra den här tjänsten så snabb, enkel och användarvänlig som möjligt, säger Peter Westerling, Creative Director Mogul, som svarat för utformning och design av tjänsten. - Våra lösningar kännetecknas av teknik och användarvänlighet. Vi är inriktade på att göra tjänster med ett konkret innehåll och bra affärslösningar. Det är därför extra roligt att vi är med i detta sammanhang och det visar också att internet nått en viss mognad, säger Torkel Lindberg, affärsområdeschef för Financial Services Solutions. I kategorin bästa webbsajt var Mogul nominerad för Personal Planner, ett nytt nätverktyg där företag ger anställda en möjlighet att själva använda detta verktyg för att teckna olika tjänsteförmåner. För ytterligare information, vänligen kontakta: Torkel Lindberg, affärsområdeschef för Financial Service Solutions, telefon 08-450 32 75, mobil: 0708-26 91 26, e-post: torkel.lindberg@mogul.com Mogul.com Group AB (publ.) hjälper företag att identifiera och utnyttja nya affärsmöjligheter med fokus på Internet, genom att utveckla och implementera, heltäckande IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. Bland uppdragsgivarna finns företag som Alcro-Beckers, Den norske Bank, Dun & Bradstreet, Ericsson, Gjensidige NOR, Sense Communications, Skandia, Alecta (SPP), Eniro och Xerox. Koncernen, med dotterbolagen Mogul Sweden AB, Mogul Norway AS, Mogul Technology Center AB, Mogul Services AB och Mogul Finland Oy har idag kontor i Sverige, Norge, England och Finland. Företaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Se vidare www.mogul.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/14/20011114BIT01010/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/14/20011114BIT01010/bit0001.pdf