Delårsrapport från Mogul AB (publ) 2:a kvartalet 2003

Delårsrapport från Mogul AB (publ) 2:a kvartalet 2003 Fortsatt bra utveckling i Sverige Kvartal 2, 2003 * Koncernens nettoomsättning uppgick till 27,3 Mkr (43,2 Mkr). * EBITDA 1) uppgick till -1,9 Mkr (-3,1 Mkr). * EBITA 2) uppgick till -3,3 Mkr (-6,2 Mkr). * Nettoomsättningen per anställd och arbetsdag var 3,7 Tkr (3,7 Tkr). * Kassaflödet från den löpande verksamheten före strukturutbetalningar uppgick till -1,0 Mkr (5,0 Mkr). * Den 19 juni beslutade Moguls styrelse att ansöka om konkurs för det norska dotterföretaget Mogul Technology AS. Åtgärden medför koncernmässigt en reaförlust om 5,5 Mkr. * Adera AB meddelade den15 juli att företagets erbjudande om förvärv av Moguls aktier accepterats av aktieägare till cirka 75 procent av aktierna. Adera avser att fullfölja budet på Mogul. Därmed blir Mogul från den 1 augusti 2003 dotterföretag till det publika bolaget Adera AB. * Moguls dotterbolag Linewise tecknade avtal för över 10 miljoner kronor under det andra kvartalet. Kvartal 1-2, 2003 * Koncernens nettoomsättning uppgick till 64,4 Mkr (96,1 Mkr). * EBITDA1 uppgick till -1,0 Mkr (-3,9 Mkr). * EBITA2 uppgick till -4,1 Mkr (-9,9 Mkr). * Nettoomsättningen per anställd och arbetsdag var 4,0 Tkr (3,7 Tkr). * Kassalikviditeten uppgick till 242 % (188 %) * Kassaflödet från den löpande verksamheten före strukturutbetalningar uppgick till -7,8 Mkr (-1,1 Mkr). * Med anledning av Aderas bud avsade sig Lars Save posten som styrelseordförande i Mogul den 11 mars. Till ny styrelseordförande utsågs Sven-Åke Bergkvist. Rapporten i sin helhet finns att hämta på www. waymaker.se eller på www.mogul.com För ytterligare information kontakta: Björn Wallin, vd Mogul AB, tel 08-506 66 100, mobil 0709-99 92 26, bjorn.wallin@mogul.com 1) EBITDA avser rörelseresultat före av- och nedskrivningar samt strukturkostnader 2) EBITA avser rörelseresultat före goodwillav- och nedskrivningar samt strukturkostnader ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/21/20030821BIT01220/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/21/20030821BIT01220/wkr0002.pdf Hela rapporten