Mogul blir webbstrategisk byrå för Göteborg Energi

2009-06-24 Mogul bli samarbetspartner för Göteborg Energikoncernen i webbstrategiska frågor för att stötta kunskapsdelning och samarbetslösningar inom koncernen samt se till att förenkla för användarna på den externa hemsidan.

- Energisektorn är en spännande bransch och vi ser att webben kommer att spela en allt viktigare roll i framtiden för att sprida kunskap om företaget och hjälpa kunderna att utföra sina ärenden, säger Jan Pettersson affärsansvarig på Mogul. Att vara lyhörd för webbanvändarnas behov och beteende är en förutsättning för att skapa hållbara lösningar som ger såväl användarnytta som affärsnytta. - Vi ser fram emot att tillsammans med Göteborg Energi ta fram innovativa lösningar på webben, fortsätter Jan Pettersson. Göteborg Energi är Sveriges fjärde största energibolag och ledande i Västsverige. Göteborg Energi erbjuder en väl utbyggd infrastruktur och inom produktområdena elnät, fjärrvärme, färdig värme, gas, kyla, energitjänster och kommunikation. Göteborg Energis vision är att aktivt bidra till utvecklingen av ett hållbart Göteborgssamhälle och vi på Mogul är glada över att kunna bidra till denna vision.