Mogul ny utvecklingspartner till Forma Publishing

Forma Publishing väljer Addnodes dotterbolag Mogul som ny utvecklingspartner för sina tidskrifter on-line.

Forma Publishing Group är ett av Sveriges största förlag och bedriver idag verksamhet i Sverige, Finland och Estland. Hus & Hem, Icakuriren, Kattis o Company, Hälsa, Leva!, Ica-nyheter , Market och Restaurangvärlden är några av Formas tidskrifter online idag. Sedan i juni är Mogul utvecklingspartner med uppdrag att vidareutveckla och förenkla hanteringen av tidskrifternas webbmagasin. Under sommaren har Mogul också hunnit leverera tidskriften www.trendi.fi för en av Formas modetidningar i Finland. Mogul har stått för koncept och design samt systemutveckling på EpiServer. - Vi är stolta över att få ta över utveckling och support av Formas online-magasin, säger Mats Saxer, kundansvarig på Mogul. Vi tror att vi kan bidra med vår mix av erfarenhet av tidningspublicering på nätet och den bredd av kompetens vi har på Mogul. Mogul är sedan ett flertal år en av Nordens starkaste leverantörer inom förlags- och tidningsbranschen. Bland annat levererar Mogul till Svenska Dagbladet, Aftonbladet, E24, Gota Media, Cox Newspaper, Bonnier Tidskrifter, Hjemmet Mortensen, Svenskt Näringsliv, Keskisuomalainen, SVT, Sydsvenska Dagbladet och inom förlagsföretagen märks Natur & Kultur, Bokia, Liber och Gehrmans. Leveranserna till dessa kunder går från koncept och interaktionsdesign till arkitektur, systemutveckling och support på såväl EpiServer, Escenic och Polopoly.