SRV återvinning lanserar ny hemsida

SRV Återvinning har i dagarna lanserat en ny extern webbplats för att ge bättre service till sina kunder. Lösningen är baserad på publiceringsverktyget EPiServer och är producerad av Mogul, som fått uppdraget genom offentlig upphandling.

SRV Återvinning är ett aktiebolag som ägs av kommunerna Huddinge, Haninge, Botkyrka, Salem och Nynäshamn. Verksamheten omfattar insamling och förädling av återvinningsmaterial, bränsle och avfall, samt lagring av avfall som inte går att återvinna på deponi. Företaget tar emot 350 000 ton avfall varje år och omsätter 300 Mkr. För att öka servicen till både hushåll och företag, har SRV tillsammans med Mogul utvecklat en ny webbplats, med en rad nya funktioner. Förutom att den nya hemsidan gör det möjligt att snabbt komma i kontakt med kundservice och beställa tjänster, erbjuder den också en interaktiv källsorteringsguide och karttjänst för att snabbt och enkelt hitta till närmaste miljö-, återvinningsstation och -central. Lösningen är baserad på publiceringsplattformen EPiServer, som är den mest sålda plattformen i Sverige och används på över 1500 webbplatser. Webbplatsen är tillgänglighetsanpassad enligt riktlinjerna för 24-timmarsmyndigheten. Kartfunktionen är utvecklad av Cartesia som är ett systerföretag till Mogul. I Moguls uppdrag ingår också att i nästa steg producera ett intranät för SRV Återvinning. Även detta ska baseras på EPiServer.