Wallenstam väljer Mogul för nytt intranät som främjar kreativ dialog

Wallenstam äger och förvaltar bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter i Stockholm, Göteborg och Helsingborg. Men bolaget gör mer än förvaltar hus. På Wallenstam arbetar man nära staden för att skapa trygga platser och områden som människor vill bo, arbeta och besöka.

Under våren 2010 inledde Wallenstam och Mogul förstudien av företagets nya intranät. Eftersom man i bolaget har höga ambitioner för engagemang, delaktighet och innovation vill man också att det ska speglas i det dagliga verktyg som ett intranät utgör. Den enskilda medarbetaren uppmuntras till att arbeta självständigt, ta stort eget ansvar och bidra till en god gruppkänsla.Den interna webbplatsens syfte är att främja samarbete och skapa ett nytt sätt att kommunicera. Flytta e-postdialogen till intranätet på den plats den hör hemma, ex. projektdiskussionen på projektplatsen och kommentarerna direkt efter nyheterna.

Intranätet ska ge medarbetaren en möjlighet att påverka sina egna startsidor, val av verktyg och funktioner och samtidigt ge förutsättningar för kommunikation. Därigenom ska intranätet bli en naturlig plattform för samarbete och dialog för Wallenstams medarbetare. Man ville inspireras från de publika sociala medierna och har översatt funktioner från dessa till verksamhetshöjande verktyg då de till exempel underlättar och främjar den kreativa dialogen.

- Vi är stolta över att få genomföra projektet med Wallenstams nya intranät och ser med glädje fram emot att ta fram ett intranät som i många delar präglas av innovation och möjligheter till social interaktion och kommunikation baserat på den enskilde användarens önskemål, säger Jesper Viktor, Säljansvarig/Kundansvarig Mogul Göteborg.

- Vi ser fram emot att tillsammans med Mogul skapa ett nytt forum för dialog och samarbete och samtidigt ge medarbetarna ett innovativt intranät att vara stolta över säger Elisabeth Vansvik, Informationschef Wallenstam.

För mer information kontakta:
Jesper Viktor, Mogul.
E-post: jesper.viktor@mogul.com
Telefon:  031 – 339 34 50

Om Mogul
Vi är konsulter som jobbar med att skapa affärsnytta på webben. Därför sätter vi användaren i fokus när vi tar fram intranät, webbplatser, utvecklar e-handelslösningar eller skräddarsyr applikationer i java och .net. Vår breda kompetens och stora kapacitet gör oss till en av de ledande aktörerna inom Publik webbkommunikation, Intranät och samarbete samt E-handelslösningar.

Vi är partner med ett flertal plattformsleverantörer, bland annat är vi Premium Partner med EpiServer, Gold Certified Partner med Microsoft, Partner med Escenic, IBM, Polopoly, Progress Software, Litium med flera. V är nära 250 medarbetare och har kontor Stockholm, Göteborg, Malmö samt Belgrad och ingår i Itkoncernen Addnode som är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap.