Molgan Media lanserar Tekniknytt.se

Report this content

Molgan Media lanserar ännu en nyhetssajt. Denna gång med fokus på tekniknyheter vid sidan av den redan etablerade motorsajten Autonytt.se, som lanserades redan 2013. Den nya sajten Tekniknytt.se kommer precis som Autonytt fokusera på att samla nyheter inom sin specifika nisch på ett och samma ställe, varvat med egna nyheter och tekniktester.

Molgan Medias grundare Robert Åberg säger följande om lanseringen: ”Tanken om att starta en sajt om teknik med samma upplägg som Autonytt har funnits länge. Men bra domännamn har varit upptagna, vilket har dragit ut på processen. Tack vare att domänen tekniknytt.se till slut kunde köpas loss har vi kunnat starta utvecklingen av sajten och det känns väldigt kul att den nu äntligen är lanserad.”

Autonytt och Tekniknytt bygger på samma tekniska plattform, vilket gör att uppdateringar och användartester kan användas till fördel för att utveckla sajterna framöver och eventuellt användas till fler nyhetssajter framöver.

Företaget Molgan Media jobbar med webbutveckling och digital marknadsföring. Men driver även ett flertal egna sajter. Förutom nyhetssajter drivs även ett flertal sajter inom försäkringar och ekonomi, bland annat Hittaförsäkring.nu.