Mölnlycke levererar över 12 miljoner extra ansiktsmasker till Socialstyrelsen

Report this content

Genom sitt omfattande globala leverantörsnätverk har det världsledande medicintekniska företaget, Mölnlycke säkerställt leverantörer för extraleveranser av ansiktsmasker till Sverige.

Avtalet med Socialstyrelsen omfattar leverans av 12 miljoner ansiktsmasker av typ IIR under 2020. Ytterligare 300 000 ansiktsmasker levereras omedelbart till Stockholmsområdet som just nu är mest utsatt.

‘I ett läge där hela världen försöker få fram ansiktsmasker är vi stolta att genom vår globala närvaro och erfarenhet kunna utöka leveranserna av professionella ansiktsmasker till våra kunder i Sverige och resten av världen', säger Mölnlyckes koncernchef Richard Twomey.

’Socialstyrelsen har genomfört ett stort antal beställningar av skyddsmaterial under den pågående covid-19 pandemin och är väldigt glada över den nu genomförda beställningen från Mölnycke som kommer att komma vården och omsorgen till del’, säger Socialstyrelsens generaldirektör Olivia Wigzell.

För mer information, kontakta

Jenny Johansson, Global Kommunikationschef, +46 739 41 29 23 eller jenny.johansson@molnlycke.com

Om Mölnlycke

Mölnlycke är ett världsledande medicintekniskt företag vars mål är att förbättra sjukvården genom att erbjuda produkter och lösningar som möjliggör bästa möjliga behandlingsresultat. Vi utvecklar och tillverkar produkter och lösningar för innovativ sårvårdsbehandling från förebyggande till akut- och postoperativ behandling med såväl klinisk som hälsoekonomisk dokumenterad effekt. Mölnlycke tillverkar även engångsprodukter och kundanpassade kirurgiska set som förbättrar säkerhet och effektivitet i operationsrummet.

Mölnlycke grundades 1849 och har cirka 7 800 anställda. Företagets huvudkontor finns i Göteborg, Sverige och vi finns idag i mer än 100 länder över hela världen. Sedan 2007 är företaget en del
av Investor AB som är en engagerad ägare av högkvalitativa globala företag och som grundades av familjen Wallenberg 1916. För mer information, besök www.molnlycke.com.

Taggar:

Citat

I ett läge där hela världen försöker få fram ansiktsmasker är vi stolta att genom vår globala närvaro och erfarenhet kunna utöka leveranserna av professionella ansiktsmasker till våra kunder i Sverige och resten av världen.
Richard Twomey, CEO Mölnlycke