Richard Twomey lämnar Mölnlycke

Report this content

Richard Twomey, VD och koncernchef för Mölnlycke, kommer efter sex år att lämna organisationen.

"Med sin djupa kunskap och erfarenhet inom medicinteknik har Richard utvecklat Mölnlycke till ett ännu starkare företag inom sitt område. Under hans tid har Mölnlycke gjort betydande framsteg, särskilt inom tillväxtmarknader. Företaget har också tagit stora steg inom innovation och framtagning av solida kliniska bevis och goda hälsoekonomiska resultat relaterade till våra produkter. Mölnlycke kommer att fortsätta enligt den nuvarande strategin, med ett tydligt fokus på genomförandefasen", säger Mölnlyckes styrelseordförande Gunnar Brock.

”Jag är stolt över att jag har kunnat bidra till Mölnlyckes framgång. Företaget har en solid grund med en stark produktportfölj, hängivna anställda och en ägare som är engagerad i långsiktiga investeringar i verksamheten", säger Richard Twomey.

Sökningen efter en ny verkställande direktör har inletts och Richard kommer att behålla sin nuvarande position tills dess att en efterträdare är på plats och introducerats.

För ytterligare information, vänligen kontakta Jenny Johansson, Corporate Communications,
+46 739 41 29 23, eller jenny.johansson@molnlycke.com

Om Mölnlycke

Mölnlycke är ett världsledande medicintekniskt företag vars mål är att förbättra sjukvården genom att erbjuda produkter och lösningar som möjliggör bästa möjliga behandlingsresultat. Vi utvecklar och tillverkar produkter och lösningar för innovativ sårvårdsbehandling från förebyggande till akut- och postoperativ behandling med såväl klinisk som hälsoekonomisk dokumenterad effekt. Mölnlycke tillverkar även engångsprodukter och kundanpassade kirurgiska set som förbättrar säkerhet och effektivitet i operationsrummet.

Mölnlycke grundades 1849 och har cirka 7 800 anställda. Företagets huvudkontor finns i Göteborg, Sverige och vi finns idag i mer än 100 länder över hela världen. Sedan 2007 är företaget en del av Investor AB som är en engagerad ägare av högkvalitativa globala företag och som grundades av familjen Wallenberg 1916. För mer information, besök www.molnlycke.com.