2E Group AB (publ) Kommuniké från Årsstämman 2012

Den 2 maj 2012 hölls ordinarie Årsstämma på Lisebergsteatern i Göteborg i 2E Group AB (publ) och där beslutades i sammandrag följande:

-          av bolagets fria egna kapital utdelas 0,24 kr per aktie motsvarande 3,5 MSEK till aktieägarna och 139,9 MSEK balanseras i ny räkning.

-          omval av styrelseledamöterna Helena Skåntorp och Mats Wedin samt nyval av styrelseledamöterna Lars Grönberg, Bo Wallblom och Kristina Axén Olin.

-          till styrelsesuppleant valdes Hasse Wallman.

-          val av Staffan Landén, Ernst & Young till påskrivande revisor.

-          att nomineringskommittén skall sammankallas av styrelsens ordförande den 31 augusti 2012 och den skall bestå av representanter för de fyra röstmässigt största ägarna eller föranmäld ägargrupp.

-          att arvode till styrelsen uppgår till 625 000 kr det kommande året.

För ytterligare information kontakta:
Hélène Gustavii, tf Koncernchef & CFO, 2E Group AB (publ)
Telefon: 0705-094501 alternativt mail: helene.gustavii@2egroup.se

Besök även: www.2egroup.se

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, initierar, producerar och marknadsför kvalitativa upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. Med 13 hel- eller delägda arenor och innehållet som utgångspunkt skapar 2E Group upplevelser för mer än 1,5  miljoner gäster varje år.

2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.