2E Group släpper app för biljetterbjudanden

2E Group släpper en gratis app som heter ”Just nu” och som ger tillgång till fria förhandsvisningar, prisvärda återbudsbiljetter och bra erbjudanden.

“- Alla som gillar levande underhållning borde ha den här appen, säger Fredrik Toreskog, Kommersiell Chef på 2Entertain, ett av bolagen inom 2E Group”.

Just nu appen laddas ner gratis från App Store och Android market men finns också som mobil sajt. Orsaken till att den också finns som en mobil sajt är att man integrerat en sms-funktion där intresserade gäster kan anmäla sitt mobilnummer och direkt få sms när erbjudandena är uppdaterade. På tre veckor har redan 3000 personer anmält sitt mobilnummer till Just nu.

Biljetterna och erbjudandena som finns i Just nu hittas endast här och ingen annanstans.

För tillfället hittar man ett begränsat antal prisvärda biljetter i Just nu appen bl.a till musikalen Dirty Dancing på China Teatern i Stockholm, Spamalot på Oscarsteatern, Wallmans i Stockholm och Helsingborg samt Jörgen Mörnbäck på Lisebergsteatern. Nya erbjudanden kommer att finnas varje vecka och när de läggs in skickas en push-notis från appen så att man snabbt får reda på vilka föreställningar som har biljetter kvar. På en karta kan man också se var de spelas och hur man hittar till sin teater.

- Många tror att våra biljetter är slutsålda långt tidigare än vad de är. Här tar vi chansen att visa var man hittar de sista biljetterna i just sin stad, fortsätter Fredrik Toreskog”.

I en nyligen presenterad undersökning rörande nöjesupplevelser visar det sig att så många som 6 av 10 tror att det är betydligt dyrare att gå på t ex musikal än vad det egentligen är.

”-När man tittar lite närmare på vår prisbild så skiljer det inte så mycket på en biljett till en musikal kontra en biobiljett till en 3D film. Vi vill att fler ska resa sig ur TV-soffan och gå och se på riktig underhållning – och med Just nu appen gör vi det möjligt, avslutar Fredrik Toreskog.”

För mer information kontakta:

Fredrik Toreskog, Kommersiell Chef 2Entertain, 0705 70 55 22, fredrik.toreskog@2entertain.com

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, initierar, producerar och marknadsför kvalitativa upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. Med 13 hel- eller delägda arenor och innehållet som utgångspunkt skapar 2E Group upplevelser för mer än 1,5  miljoner gäster varje år.

2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.