2Entertain - en ödmjuk gigant som skapar musikal, show och teaterupplevelser på många olika scener

2 E N T E R T A I N  –   P A R T  O F  M O M E N T  G R O U P

Med 2Entertain blir stunderna oförglömliga när vi berörs, skrattar och upplever tillsammans med våra nära och kära. I en salong där ljuset slocknar och spänningen ligger tät i luften, där ridån går upp och vardagens bekymmer försvinner för några timmar. Här och nu är allt som betyder något. Det är stunden när vi tillsammans skapar minnen - i de älskade filmklassikerna som återföds på scenen, i glädjen och spänningen hos en familjeteater, i de världskända musikalerna som imponerar likt på Broadway, i sommarteatrar som för oss tillbaka till folkparkens magi, i nya shower med de bästa artisterna och i eftertänksamma föreställningar som trollbinder. Och så finns där de galna timmarna, fyllda med humor och förlösande skratt. I 2Entertain får vi dela dessa stunder tillsammans, skapa minnen och uppleva magin av liveunderhållning på dess allra bästa vis.

Det var med 2Entetain som allt började - koncernens vagga och numera Skandinaviens starka namn inom show, musikal, teater och konsert. Med skicklighet, nytänk och värme berör de hundratusentals gäster över hela landet. Ständigt med nya uppsättningar, produktioner och föreställningar och alltid i strävan att erbjuda något för alla.

På teaterarenor, showrestauranger och kryssningsbåtar skapar de minnesvärda upplevelser som berör, värmer och lockar till skratt.

Showtic är den självklara platsen för marknadsföring och försäljning av alla produktionerna. Nyligen fick webbsidan en ny och ännu fräschare design och en ytterligare utvecklad teknisk plattform. Väsentligt för att ständigt utveckla det digital och nå ut till alla gäster med attraktiva erbjudanden.

När ett år har gått brukar 2Entertain kunna räkna till mer än en halv miljon gäster – som skapat minnen och fått uppleva den där magin och liveunderhållningen på dess allra bästa vis.

Läs mer på www.2entertain.com och www.showtic.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Janne Andersson, Affärsområdeschef & VD 2Entertain
janne.andersson@2entertain.com, 070-551 70 30

Ia Lindahl Idborg, Head of Communication & Investor Relations Moment Group AB
ia.lindahl@momentgroup.com, 070-181 59 71

Moment Group - upplevelsekoncernen

Med en palett av starka varumärken och tolv egna arenor i Skandinaviens största städer är Moment Group en av de ledande aktörerna i upplevelsebranschen. Show, musikal, teater, konsert, club, event, aktivitetsarenor och bistro är en del av det som står på menyn inom koncernen. Varje år skapas upplevelser för fler än två miljoner gäster och verksamheterna utgår från egna arenor och kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Malmö och Falkenberg.

Moment Group är listat på Nasdaq Stockholm, Main Market, har noterade obligationer på Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm och huvudkontoret ligger i Göteborg.

Läs mer om koncernen på www.momentgroup.com.