• Moment Group AB/

2Entertain & Wallmans Nöjen, delar av 2E Group: Golden Hits och Viking Line Cinderella inleder ett unikt samarbete

Den 25 januari är det premiär för det nya samarbetet mellan upplevelsekoncernen 2E Group, där Golden Hits ingår, och Östersjöns hetaste nöjesfartyg Cinderella. Varje helg under hela våren kommer en ensemble från den populära stockholmskrogen Golden Hits att höja partystämningen ombord.

Ensemblen från Golden Hits består av fem artister och en discjockey och de kommer att uppträda live ombord på fartyget. Den tre våningar höga nattklubben på Cinderella förvandlas till en nutida version av Studio 54 med en tydlig känsla av New York.

–       Genom att ta med oss Stockholms roligaste nattklubb ut på Östersjön vrider vi upp feststämningen till max. Med detta gäng i nattklubben kommer fartyget att fyllas med så mycket partyboost att det skulle kunna drivas från Stockholm till Mariehamn enbart av danspublikens energi, säger Gordan Schmidt, produktchef på Cinderella.

Golden Hits är ett av många starka varumärken inom 2E Group och samarbetet med Viking Line Cinderella bedrivs genom dotterbolagen 2Entertain och Wallmans Nöjen.

–       Sedan tidigare jobbar vi med att producera all underhållning på norska Color Lines fartyg och vi är nu otroligt glada och stolta över att inleda ett samarbete med ett av Sveriges ledande rederier, säger Fredrik Toreskog, kommersiell chef på 2Entertain.

–       Golden Hits är ett av Stockholms absolut starkaste varumärken på nattklubbshimlen och nu ser vi fram emot att få ta med oss detta renodlade partykoncept ut på havet för att kunna roa ännu fler festsugna gäster, säger Mikael Gordon Solfors, vice vd för Wallmans.

Både 2E Group och Viking Line ser detta som ett inledande samarbete och under 2013 kommer man att jobba vidare med att utveckla flera nya gemensamma koncept.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Toreskog, kommersiell chef, 2Entertain
Telefon: 0705-70 55 22 alternativt mail: fredrik.toreskog@2entertain.com

Mikael Gordon Solfors, vice vd, Wallmans Nöjen
Telefon: 0708-88 88 37 alternativt mail: mikael.solfors@wallmans.com

Besök även: www.2egroup.se & www.2entertain.com & www.wallmans.com

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, initierar, producerar och marknadsför levande underhållning och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. Med 13 egna arenor och innehållet som utgångspunkt skapar 2E Group upplevelser för mer än 1,5  miljoner gäster varje år.

2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.