2Entertain, en del av 2E Group: Förnyat 10-årsavtal med Vallarnas friluftsteater i Falkenberg!

För 15:e året i rad har det under sommaren spelats buskis på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. Nu har 2Entertain signerat ett nytt 10-års kontrakt på en av sina viktigaste arenor.

Vallarna är Sveriges största friluftsteater med plats för fler än 1 600 gäster. Där har 2Entertains föreställningar under 15 år setts av närmare en miljon gäster. Därtill har miljoner tittare skrattat åt Sveriges buskiselit från tv-soffan.

Den gångna sommarens jubileumsföre-ställning ”Pang på pensionatet” slog alla tidigare publik- och försäljningsrekord med 74 126 besökare, när den spelades under endast 6 veckor.

-Vi är oerhört glada över det förnyade avtalet på Vallarna och långsiktigheten i arenakontrakten är strategiskt viktig för 2Entertain på alla platser där vi verkar. Vallarna är dessutom Stefan och Kristers hemma arena och vi är stolta över deras fortsatta engagemang i verksamheten, säger Susanne Nilsson, VD 2Entertain.

Avtalet är ett arrendekontrakt med en hyra på 270 000 kronor per år och avtalet löper till och med 2021.

För mer information:
Susanne Nilsson, VD 2Entertain, telefon 0708-188 840
susanne.nilsson@2entertain.se

Tomas Gustafsson, Koncernchef/VD 2E Group, telefon 0709-77 45 25
tomas.gustafsson@2egroup.se

Läs mer om 2Entertain på www.2entertain.se
Läs mer om 2E Group på www.2egroup.se

Pressbilder för fri publicering: www.2entertain.com samt www.vallarna.se

2E Group, nordens ledande upplevelsekoncern, initierar, producerar och marknadsför kvalitativa upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. Med 14 hel- eller delägda arenor och innehållet som utgångspunkt skapar 2E Group upplevelser för mer än 1,5  miljoner gäster varje år.

2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.