2Entertain, en del av 2E Group: Förnyat avtal med Fritidsresor!

Fritidsresor ger återigen 2Entertain förnyat förtroende att skräddarsy underhållningen till researrangörens Blue Village anläggningar. Detta året innehåller avtalet även underhållningen på Blue Village Exotic på tio destinationer runt om i världen.

Blue Village är Fritidsresors tretton familjeanläggningar som bjuder semesterfirande gäster på professionell underhållning sju dagar i veckan. Sedan 2006 har ansvaret för att skapa, producera och genomföra showerna legat hos 2Entertain och nu har alltså parterna tecknat ett förnyat avtal som löper fram till 30 april 2014.

Det nya avtalet inkluderar även Fritidsresors Blue Village Exotic anläggningar. Dessa finns på tio semesterdestinationer där Thailand, Mexiko och Kap Verde är några exempel. På dessa anläggningar bjuds gästerna på varitéartister, vilket är ett helt nytt koncept, både för Fritidsresor och 2Entertain.

-Vi är stolta över att få fortsatt förtroende att leverera underhållningen till marknadens ledande researrangör samtidigt som vi nu utökar vårt engagemang och tillsammans skapar underhållning på ännu fler anläggningar. Vi kommer att jobba hårt för att på bästa sätt fortsätta utveckla vårt samarbete med Fritidsresor, säger Susanne Nilsson, VD 2Entertain.

Affären omfattar underhållning på totalt 23 anläggningar och värdet uppgår till cirka 22 MSEK.

För mer information:
Susanne Nilsson, VD 2Entertain, telefon 0708-188 840
susanne.nilsson@2entertain.com

Läs mer om 2Entertain på www.2entertain.se
Läs mer om 2E Group på
www.2egroup.se

Pressbilder för fri publicering: www.2entertain.com

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, initierar, producerar och marknadsför levande underhållning och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. Med 13 egna arenor och innehållet som utgångspunkt skapar 2E Group upplevelser för mer än 1,5  miljoner gäster varje år.

2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.