• Moment Group AB/

2Entertain: Rekordförsäljning när Vallarnas friluftsteater firar 15 år med jubileumsfarsen "Pang på pensionatet"!

Över 40 000 biljetter är bokade till årets jubileumsfars, som produceras av 2Entertain, redan efter några dagar. Den stora efterfrågan på biljetter gör att man nu släpper upp extraföreställningar!

I måndags släpptes biljetterna till årets buskisdeckare och förväntningarna var höga. Kanske inte så konstigt då Krister Classon står för manus och regi när det vankas jubileum. Annika Andersson gör comeback tillsammans med Jojje Jönssons karaktär, den omåttligt populära brevbäraren Dag-Otto Flink och hela buskiseliten samlas på scen. "Pang på pensionatet" har premiär den 3 juli 2011 på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och spelas hela sommaren (t.o.m. 14 aug).

-Det är fullständigt sanslöst och slår allt jag varit med om. Det är ett rekord som blir svårt att slå. Vi bestämde i ett tidigt skede att vi inte skulle spara på krutet någonstans. Det är inte varje sommar man firar 15 år så vår publik är värd den här ensemblen, hälsar Janne Andersson, producent 2Entertain.

-Kul att intresset är stort. Jag ser inte detta som ett jobb utan ett hedersuppdrag. Jag tror publiken känner av att vi som arbetar med det här tycker att det är så roligt. Det lyser igenom och jag tror folk uppskattar det. Årets föreställning ser jag som en av de roligaste någonsin och värdig ett jubileum, hälsar Krister Classon som står för både manus och regi.

Extraföreställningar
Söndagen den 17 juli kl. 19.30
Söndagen den 24 juli kl. 19.30
Tisdagen den 26 juli kl. 19.30
Söndagen den 31 juli kl. 19.30

Om föreställningen
På scen i sommar: Jojje Jönsson gör bejublad comeback som brevbäraren Dag-Otto. Dessutom återkommer Annika Andersson och får sällskap av Stefan Gerhardsson, Siw Carlsson, Ewa Roos, Mikael Riesebeck, Maria Mälson Nystedt samt Thomas Nystedt. Pang på pensionatet är en nyskriven buskisdeckare av Krister Classon. Premiär den 3 juli på Vallarnas friluftsteater. Vallarnas friluftsteater, Falkenberg
Startades 1996 av dåvarande Nöjespatrullen (nu 2Entertain). 2011 firas 15-årsjubileum. Miljoner TV tittare ser varje år de klassiska föreställningarna och närmare en miljon har sett dem live på plats i Falkenberg. Föreställningar genom åren: 1996 "Hemlighuset", 1997 "Hemvärn och påssjuka", 1998 "Där fick du", 1999 "Bröstsim och gubbsjuka", 2000 "Rena Rama Rolf", 2001 "Snålvatten och jäkelskap", 2002 "Bröllop och jäkelskap", 2003 "Barnaskrik och jäkelskap", 2004 "Två bröder emellan, 2005 "Två ägg i högklackat", 2006 "Brännvin och fågelholkar – Söderkåkar reser västerut", 2007 "Hemsöborna", 2008 "Solsting och Snésprång", 2009 "Virus i bataljonen", 2010 "En mor till salu", 2011 "Pang på pensionatet". Läs mer via:
www.vallarna.se

2Entertain, som ingår i upplevelsekoncernen 2E Group AB (publ), initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning med hög kvalité till en bred publik på olika mötesplatser. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir, Stockholmsteatrarna Oscarsteatern, Intiman och China Teatern samt driver Lisebergsteatern i Göteborg och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg.
2Entertain med kontor i Stockholm, Göteborg Oslo och Falkenberg är via koncernbolaget 2E Group AB (publ) listat på First North med Remium som Certified Adviser.