2Entertain byter namn till 2E Group AB (publ).

2Entertainkoncernens moderbolag, 2Entertain AB (publ) byter namn till 2E Group AB (publ).

-I samband med förvärvet av Wallmans Nöjen har styrelsen strävat efter ett samlingsnamn som speglar hela koncernens verksamhet. 2E är en förkortning av 2Experience och varje verksamhetsdel inom koncernen levererar någon form av kund- eller gästupplevelse. Samtidigt har man tittat över organisationen och den ursprungliga 2Entertainverksamheten kommer även fortsättningsvis att verka under namnet 2Entertain, säger Robert Mesterton, styrelseordförande.

2E Group blir moderbolag, med Tomas Gustafsson som Koncernchef, och dotterbolagen Wallmans Nöjen AB, Hansen Conference & Event AB och 2Entertain AB. Susanne Nilsson som varit tillförordnad koncernchef under hösten, kommer att fortsätta som VD för dotterbolaget 2Entertain.

-Jag ser fram emot att få fokusera på att vidareutveckla 2Entertain-verksamheten tillsammans med det professionella och kreativa gäng som arbetar med den delen av upplevelse inom koncernen, säger Susanne Nilsson.

Styrelsens förslag till namnändring kommer att behandlas i samband med den ordinarie årsstämman i maj 2010.

För ytterligare information:

Robert Mesterton, Styrelseordförande, tfn 0708-22 58 01

Tomas Gustafsson, Koncernchef/CEO 2Entertain, tfn 0709-77 45 25

Susanne Nilsson, VD 2Entertain, tfn 0708-18 88 40

Bilder för fri publicering: www.2entertain.com

2Entertain, en av Nordens största producenter inom upplevelseindustrin, initierar, producerar och marknadsför kvalitativ underhållning och möten för en bred publik. I koncernen ingår Wallmans Nöjen och svenska Hansen Conference & Event. 2Entertain är även delägare i Osloteatern Chat Noir samt China Teatern och Oscarsteatern i Stockholm. 2Entertain med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.