2Entertain förlänger samarbetet med norska rederiet Color Line.

2Entertain, del av nordens ledande upplevelsekoncern 2E Group AB (publ), listat på First North får förlängt avtal ett år med norska rederiet Color Line.

2Entertain har sedan 2004 ett nära samarbete med rederiet Color Line. Det nu förlängda avtalet för 2012 gäller leverans av ombordunderhållning på Color Lines fartyg Color Magic och Color Fantasy som trafikerar rutten Oslo – Kiel.

Avtalet innebär att 2Entertain fortsättningsvis skall leverera två stycken shower per kväll och fartyg, 365 dagar om året. Ordervärdet uppgår till ca 48 MSEK och intäkterna fördelar sig jämt under 2012 och är i paritet med intäkterna för 2010.

– Jag är oerhört glad att vi får Color Lines fortsatta förtroende att genomföra kvalitativa shower. Med ett brett och attraktivt utbud skräddarsyr vi shower som passar deras behov och gästernas önskemål. Detta ger långsiktig stabilitet inom affärsområdet OnBoard Entertainment för 2Entertain , säger Susanne Nilsson, VD 2Entertain.

2E Group

, en av Nordens ledande producenter inom upplevelseindustrin, initierar, producerar och marknadsför kvalitativa upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.